Derrick és Harry Projektmenedzsment Blogja

Nagyvállalati agysebészet

2016. július 24. - TanacsLajos

Nehéz, meg nem értett élet az programozóké: megterhelő szellemi munkát kell végezniük sokszor nem éppen ideális körülmények között, és bizony kevés megbecsülés övezi munkájukat. A laikusok sokszor csak úgy képzelik őket, mint  akik össze-vissza egyeseket meg nullákat táplálnak be a számítógépbe, valami érthetetlen és minden bizonnyal végtelenül unalmas és semmitmondó logika szerint.

Pedig a programozók által végzett munka sokszor kreatív, izgalmas, kihívásokkal teli: ugyanakkor kimondottan komoly koncentrációt, elmélyülést és figyelmet követel. Igazságtalan világunk azonban nem adja meg a nekik azt a kellő tiszteletet és elismerést, amit ezek a hétköznapi hősök megérdemelnének!

Bezzeg ott vannak az agysebészek, akik a társadalmi elismertség csúcsán állnak, pedig semmivel sem végeznek bonyolultabb munkát, mint a fejlesztők ugyebár! Kicsit elengedtük a fantáziánkat, és néhány kockán elképzeltük, milyen is lenne az a kórház, ahol úgy kell agyműtétet végezni, ahogy a programozóknak rendszereket alkotni...

Igényspecifikáció 

agysebesz1.png

 

 

Munkakörnyezet 

agysebesz2.png

 

Krízismenedzsment

agysebesz3.png

 

 

facebook_small.jpg

Képek: Derrick és Harry PM Blog

A bejegyzés trackback címe:

https://derrickesharry.blog.hu/api/trackback/id/tr188911002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2016.07.25. 16:28:56

Tökéletes. Különösen az openoffice-os rész. Nem könnyű úgy hibát keresni egy rendszerben, hogy közben a háttérben hatan háromféle dolgot beszélnek meg a háttérben.

CyberPunK 2016.07.25. 16:46:24

Viccnek elég szar, mondom fejlesztőként. Azért ne hasonlítsuk már a kötbérezést ahhoz, hogy meghal a páciens.

Watchdog 2016.07.25. 17:01:36

Agysebész nem ad ki javítócsomagot, hogy peccselje meg magát vele a páciens v1.01-re...

bunkó · http://bunko.blog.hu 2016.07.25. 17:26:39

@midnight coder: ennél már csak az rosszabb, amikor az azonos légtérben hemzsegő többiek teljesen más jellegű munkát végeznek és életükben nem volt szükségük tíz percnél hosszabb idejű koncentrációra, ezért fel sem fogják, hogy az utóbbi időben miért vagy egy picit feszült.

nniicckk 2016.07.25. 17:33:40

vicces, de azt hittem valoban bemutatja a programozok mindenapjait a gyakorlatban

CyberPunK 2016.07.25. 17:35:18

@bunkó: Nem való mindenkinek az open office. Ha ennyire nem bírod, akkor inkább váltsál, jobb lesz neked.

TanacsLajos 2016.07.25. 17:59:25

@nniicckk: írtunk már sokat programozókról a blogon (mit utálnak, mit szeretnek, miért nehéz nekik, stb.), írnál egy-két célzott kérdést, hogy mire vagy kíváncsi a programozók mindennapjaival kapcsolatban?

sebi77 2016.07.25. 18:35:57

Ez is jól bemutatja milyen az open office:
prog.hu/assets/site/text/quicknews/03803/why-you-shouldnt-interrupt-a-programmer--dyn--fullwidth.jpg

Az én megoldásom, olyan agyba dughatós fülest használok, hogy ha akar tőlem valaki valamit, elém kell állnia és integetni, mert amúgy nem hallok meg semmit.

kalandfereg 2016.07.25. 19:06:02

Ezek a képek maximum arra jók, hogy érzékeltessék a fontosságbeli különbséget, aközött, hogy egy programozó kezei közül kerül ki fos munka, meg ha egy agysebész kezei közül.

Meg azt is érzékeltetik, mennyire alkalmas a minőségi munka végzésére egy menedzserek által urallt közeg.

:)

2016.07.25. 20:02:29

@CyberPunK: inkább senkinek nem való, ellenben olcsó, ezért a cégek képesek megmagyarázó BS-t gyártani hozzá...

mt-03 2016.07.25. 20:07:44

legtobb programozo hazaviszi a melot es meg ejfelig kotlik rajta, az agysebeszeknel fura lenne ;)

CyberPunK 2016.07.25. 20:13:25

@vuvuzela importőr: Egy szóval se mondtam, hogy jó, csak annyit, hogy ha valaki feszült lesz tőle, akkor inkább ne olyan helyen dolgozzon. Én leszarom, mindig is fülessel és metállal dolgoztam.

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.07.25. 20:25:24

Marhaság ez az összevetés! Programozó befejezi a melót, leadja az anyagot, oszt a valami nem stimmel, javítja,dolgozik kicsit rajta
Agysebész ugyanigy, sőt hazaviszi a pácienst a pinceműtőjébe?

Aki meg szenved a programozással,menjen útépitőnek 35 fok melegben.
Mielött bárki nekem esne, programoztam adatbázist még a DOS világban
Egy kivétellel nem vittem haza, és élveztem a probléma megoldásokat, nem szenvedtem.

$pi$ 2016.07.25. 21:19:28

Az mondjuk látszik, hogy a programozóknak nincs humorérzékük és azonnal elvesznek a részletekbe. :D

Alick 2016.07.25. 21:25:37

Távmunka csendes tóparti nyaralóból rulez! :)

Alick 2016.07.25. 21:30:13

@CyberPunK: A füles ilyen helyzetben alap, bár láttam már olyat, hogy egy kisfőnök ötpercenként zavarta a programozót mindenféle szarsággal, erre az átment chucknorrisba és KO-zta!
Az igazi poén persze az volt, hogy az eset után a kisfőnököt rúgták ki. :)

CyberPunK 2016.07.25. 21:48:11

@Alick: Ehhez nem kell open office. :)

ostvan2 2016.07.25. 21:56:15

Erről egy tanárom története jut az eszembe. Még a '70-es években történt és az 1 kB (egy! kilobájt) max teljesítőképességű (már) programozható számológépét tanította meg valami üzemanyagelszámolási programra. Elmesélte, hogy kb 3-4 hétig a kollégái és a családja sem tudott szólni hozzá, de megoldotta a kitűzött feladatot.

FikkFakk 2016.07.25. 23:25:36

@midnight coder: igen, az open office annyira jo, hogy ertesulsz a munkahelyen folyo dolgokrol, minthogy ott pofaznak mindent melletted.

Viszont vmi komplex dolgot megerteni, neaggyisten letrehozni... arra mar edeskeves eselyed van...

nniicckk 2016.07.26. 00:12:30

@Kriminalhauptmeister Harry:

Az utobbi honapokban allandoan olyan hirek jonnek, hogy tobb ezer programozo hianyzik az orszagbol, ami persze biztato. De mennyit dolgozik egy programozo, ez nem azt jelenti, hogy a meglevok, napi 16 oraban kizsigerelt orultek hazaban dolgoznak ?
Mennyire kotetlen a munkaido, ha egyaltalan van ilyen ? Lehet, szoktak otthonrol dolgozni ?

ggaborx 2016.07.26. 06:07:38

Már a kettővel ezelőtti helyemen elfogadtam, hogy sokkal fontosabb a fél óránkénti szájtépés mint az elmélyült gondolkodás. Minden programozónak javaslom, hogy fogadja el. Az eredmény: "milyen jófej vagy, veled mindig jól meg lehet beszélni a dolgokat" :D. Hogy elkészültem-e feladattal? Lényegében senkit sem érdekel, mert az állandó duma alatt simán előadom, hogy ezért-azért ilyen-olyan lassan, ennyivel-annyival később lesz kész. És képzeld, imádják!!! Végre egy "normális" programozó!!! :D LOL. Így aztán kurvajófejként a fél napos feladat legalább 1, de sokszor 2 hét. Éééss: mindenki elégedett!!! :D

Merthogy. Én biztos nem fogom magam idegesíteni ezeken. Egyszer egy kávé mellett említettem az egyik menedzsernek, hogy amúgy átlagban kb. negyed idő is bőven elég lenne egy-egy feladatra, ha fejlesztéshez optimálisak lennének körülmények. Abban a maradtunk, hogy a körülmények a cég működéséhez optimálisak - és ez így van rendjén :)

A trükk egyébként az, hogy minden kisebb-nagyobb cég/vállalat/multi saját belső fejlesztést erőltet, miközben a szakmához szükséges alapvetésekkel nincsenek tisztában. Így aztán a fejlesztői részlegtől elvárják, hogy pont ugyanolyan körülmények között dolgozzon mint mondjuk a logisztika vagy a titkárság. Ami szuper, csak nem igazán hatékony. De ez meg már az ő problémájuk :D

Lucifer Morningstar 2016.07.26. 07:45:55

Jogos, nem lehet egyszerű a programozók élete, amikor egy byte-ban több bit van mint az agyukban.

midnight coder 2016.07.26. 07:47:38

@kalandfereg: "Ezek a képek maximum arra jók, hogy érzékeltessék a fontosságbeli különbséget, aközött, hogy egy programozó kezei közül kerül ki fos munka, meg ha egy agysebész kezei közül."

Attól függ mit programoz. Ha Pl. a paksi atomerőmű vezérlőprogramját, vagy annak a repülőnek a vezérlését amivel nyaralni mész...

midnight coder 2016.07.26. 07:54:27

@horex: "Programozó befejezi a melót, leadja az anyagot, oszt a valami nem stimmel, javítja,dolgozik kicsit rajta
Agysebész ugyanigy, sőt hazaviszi a pácienst a pinceműtőjébe?"

Agysebész ha elkúrja akkor újra műt. Vagy ha meghal a beteg, hát így járt. Ha már nagyon elkúrja, és nem lehet elmismásolni az ügyet, akkor legfeljebb perel a hozzátartozó, ha nyer akkor sem a doki bukik hanem a kórház, neki meg van biztosítása (legalábbis nyugaton). Végső soron kb. a kötbérnek felel meg.

Mr. Waszabi 2016.07.26. 08:41:06

Látom, megártott a kánikula. Programozónak ha picit remeg a keze, meg csík a szeme, mert előző este buli volt, nem gond, javítja amit mellényúl. No de az agysebész?
Majd azt várjátok ki, mit kommentelnek ők :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2016.07.26. 08:55:10

Ami valóban rossz ebben a szakmában az az, hogy nem kell hozzá a gép előtt ülni. Én legalábbis nem nagyon tudok kikapcsolni a melóból, napok kellenek hozzá. A legtöbb szakmát nem lehet így hazavinni.

+1 a fülhallgatós metálos megoldásra, elég sokat segít.

kalandfereg 2016.07.26. 09:04:48

@midnight coder:
Jogos. :)
Én, kis mezei állampolgár, arra a fosra gondoltam, amit pl. az Android, a weboldalak, meg azok a programozói produktumok jelentenek, amikkel a köznapi ember általában közvetlenül szembesül.

PomberMaci 2016.07.26. 09:06:32

@Mr. Waszabi: Ha az agysebésznek "csík a szeme", akkor zárójelentést ír, amiben az lesz,hogy sajnos menthetetlen volt a beteg. És lesz 10 másik agysebész, aki ezt eskü alatt tanúsítja is...

midnight coder 2016.07.26. 10:23:55

@kalandfereg: Azoknál ugyan "csak" pénzről van szó ha hibázik a fejlesztő, de azért te sem lennél boldog, ha mondjuk egyszer csak azt látnád, hogy a fizud eltűnt a bankszámládról egy programhiba miatt.

midnight coder 2016.07.26. 10:29:43

@horex: Én is programoztam adatbázist a DOS-os világban is. Meg most is. Más világ volt. Az eszközök egyszerűbbek voltak, de a feladatok is. Ma egy SQL utasítással meg lehet csinálni azt, amit Clipperben órákig hegesztettél, cserébe viszont nem egy ilyen SQL utasítást kell megcsinálni óránként.

Aztán az sem mindegy, hogy végtelen időd van egy csendes irodában, vagy egy open office-ban ülsz, és ketyeg a határidő.

midnight coder 2016.07.26. 10:38:50

@nniicckk: Ez teljesen helyfüggő. Az, ha a 8 órán túl kell melózni általában azt jelenti, hogy valaki valamit nagyon elkúrt (általában a TTL). Persze a fejlesztési időket elég nehéz belőni, és ha az túl optimistára sikerül, akkor bizony előfordulhat a rush. Aminek általában ritkán van jó hatása, mivel a kialvatlan fejlesztő ritkán fejleszt hibamentes kódot, aztán az ilyenek miatti bugok levadászására 3x annyi idő megy el, mint ha normális tempóban fejlesztik.
A normális TTL messze túlbecsüli a szükséges időt, mivel beleszámolja, hogy a legtöbb feladat ugyan gyorsabban fog menni, de mindig lesz pár amivel elúszik a csapat, és így a kettő kiegyenlíti egymást, és tartható a határidő. Más kérdés, hogy itt aztán belép a képbe a management is, akik a másik irányba húzzák a szekeret. És persze az is benne van, hogy menet közben kiesik egy-két ember, a hiányzókat pótoló új embereknek pedig idő kell a betanulásra. Ez is okozhat rusht. De azt a céget, ami erre van berendezkedve (Pl. eleve nagy teherbírású dolgozót keres) az kerülni kell mint a poklot.

Sean MacTíre 2016.07.26. 10:47:34

@nniicckk: én pl. most 5 hétig Magyarországról dolgozom Írországba.

Egyébként heti két napot lehet otthon annál a cégnél, ahol dolgozom, és 3 napot benn - de 1-el kezdődik, és meglátják, mennyire válik be neki. Nem mindenkinek való a távmunka, és nem is mindenhol megoldható - de igen, meg akarják tartani az embereket mindenhol, ezért általában amit kérsz azt megkapod. A fizetésemelést is. Legalábbis itt, mert itt van is miből adni.

Én annyira nem vagyok oda az otthoni melóért, jobb szeretek bemenni, és ott megcsinálni (10 percre lakom az irodától - ha messzebb költözünk akkor lehet, hogy jobban fogom értékelni).

Magyarországon kormányzati projektekben dolgoztam. Ezek általában őrület szintűek. :)

A Magyarország.hu fejlesztésekor pl. valami 4.5 évig csak a vasra költöttek és az utolsó fél évben jutott eszükbe hogy kell szoftver. Aztán persze a programozó cég volt a hülye, inkompetens.

A többi állami projekt is hasonló - utolsó 5 percben rájönnek, hogy jé, ott van ellopható EU-s pénz, pályázzuk meg gyorsan!

Most? Napi 8 órát dolgozom, a legtöbbször, a releasek előtt lehetnek váratlan melók, néha összejön a 9-10 óra. Kell keresnem valamit ami pótolja az adrenalint. :)

Arcade Macho 2016.07.26. 10:51:58

hianyoltam az 5 eve tanultam akkor az mar felejtos parhuzamot...

Sean MacTíre 2016.07.26. 10:54:09

@ggaborx: valahol egyébként ez a normális szerintem, csak nem ebben nőttünk fel. Nem az az oké, hogy add életedet és véredet a cégért, aztán fordulj fel.

Nekem rengeteg üres időm van úgy, hogy tudják is - de a cég nem tudja másként megoldani. Sok-sok idő a betanulás, rengeteg különféle technológia van, hullámokban jönnek a feladatok, és apálykor is meg kell tartani azt, aki már ismeri a rendszert.

Ilyenkor hosszabbat sétálok ebédidőben a zöldben, vagy otthon kezdek dolgozni még hajnalban, szólok hogy előbb mennék, ilyesmi... mondjuk kellett idő, míg megszoktam, de talán az infarktust így már megúsztam. :)

Sean MacTíre 2016.07.26. 10:56:20

@ggaborx: a dumálós rész tényleg így van sajnos. A managerek imádják azt aki jó tud dumálni, astronaut architect.
És ez tanulható is. :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.07.26. 11:38:16

@nniicckk: több ezer IT-s hiányzik (állítólag), ami != programozó. Valójában ezek igen, igen nagy része 1st level support vagy call center IT/telco cégnél.

Nálunk nagyon nagyon ritka a 8+ óra munka, a munkaidő kötetlen, bár vannak 10 előttre szervezett meetingek, ami bekavarhat annak, aki későbbre szeret járni :) és lehet otthonról dolgozni is, mondjuk én speciel nem szeretek.

Lucifer Morningstar 2016.07.26. 11:52:30

@kalandfereg:

Jó a felsorolás, de alapból betenném az első helyre a lentebb (feljebb) említett m"agyarorszag.hu" elnevezésű förmedvényt.

Phil Necro 2016.07.26. 12:24:04

@Watchdog:
Nem is kell neki.
elore megmondja a mutet elott,hogy vagy sikerul,vagy nem.

Phil Necro 2016.07.26. 12:25:08

@Watchdog:
Nem is kell neki.
elore megmondja a mutet elott,hogy vagy sikerul,vagy nem.

Phil Necro 2016.07.26. 12:28:13

@sebi77:
Igen, az in-ear fules csodalatos.
Imadtam a Cx 300-as sennheisert,amig el nem kezdett fajni a hallojaratom.
Eleinte csak nagy hangeron, ma mar egy hangoskonyvtol is megfajdul 20-25 percen belul.

sebi77 2016.07.26. 12:38:32

@Phil Necro: Nekem is azt hiszem az volt, most egy Sennheiser CX5.0G. Egy évnél tovább sajna egyik se nagyon bírta. Olyat érdemes ami jól izolál, pl. amire azt mondják utcai használatra van. Ami a fülfájást illeti, nem szabad hangosan hallgatni, és ha torzít a füles vagy eleve az mp3 szar (hangoskönyvnél előfordul hogy sistereg, recseg) attól megfájdul. A PC hangkimenete önmagában elég zajos ahhoz hogy ilyet okozzon (főleg earbudsszal), ezért inkább a telefonomat használom. Androidon lehet a füleshez customizálni az ekvalézert, az is sokat javít a hangminőségen. Mostanában találtam egy progit amivel lehet a PC hangját továbbítani az androidos telefonomra, úgyhogy ha a gépet kell hallgatnom akkor se kell átdugnom a fülest. Még kellene egy szemellenzős szemüveg ami kizárja a perifériás látásomat, és egész komfortos lehetne az open office.

sebi77 2016.07.26. 12:46:40

@ggaborx: Van benne valami, de ez a stratégia csak addig működik amíg olyan főnököt nem kapsz aki ért hozzá. Mi az ilyen dumafranciktól agyfaszt kaptunk és középtávon mindig kiderült ha nem teljesít.

szepipiktor 2016.07.26. 12:54:10

Mi van?
Most akkor mi (ki) a programozó?
Mert a webprogramozók nem azok...
A programozó valóban a legunalmasabb szakma, ha szakmának tekintjük és nem trendi hobbinak.
Egy valódi munka során számtalan - nem programozó - szakember dolgozik, rendszertervezők, szervezők, adatbázis tervezők/modellezők, grafikusok stb.
Majd az elkészült terveknek megfelelően az adott nyelvben, környezetben a programozók elvégzik a végső melót.
Egy összetett projektben, mondjuk egy spéci vállalatirányítási rendszernél a programozó a "legbutább" láncszem, gyakorlatilag át sem látja az egészet, csak a saját kis "moduljáért" felelős, a tervek szerint kell elkészítenie. Még a teszt sem az ő feladata...
És ugye nem is ért magához a témához... Egy programozó miért lenne mérnők, villamosmérnök, közgazdász, csillagász?
A 70-es és 80-as években sokszor voltak a szakemberek önjelölt programozók, mert kisebb melóknál egyszerűbb volt a dolguk, És ugye voltak hétköznapi programnyelvek is...
Ma megfordult a dolog, a programozó az, aki önjelölten megtanult egy pici részt a szakmából, és most ő akarja fejből megváltani az egész világot.
De persze ma ez a valóság.
Ugye a Mercedesnél sem a kecskeméti melós tervezi az autókat?

nem várt fordulat 2016.07.26. 13:42:38

@szepipiktor: Bárcsak tudnád miről beszélsz.

Ez igaz lehet nagyobb cégeknél, ahol vannak rendszertervezők, szervezők, adatbázis tervezők/modellezők, projekt manager, meg aki elkészíti a funkcionális specifikácót, UML-eket. Ez esetben valóban nem fogsz nagy kihívásokkal szembesülni, bár azért egy metódus implementálása itt is lehet szép feladat.

De amit írtál, 0%-ban igaz a full stack programozókra, akik sok esetben az igényfelméréstől kezdve, az ügyféllel való kapocslattartáson keresztül a programozáson át az átadásik viszi el egy projektet. Ebben az esetben az összes fent említett munkakőr rá hárul, kivéve a grafikai terv.

Az is olyan mint a kecskeméti melós? Gondolkodj kicsit, mielőtt írsz.

Köldök_szösz 2016.07.26. 13:59:08

@nniicckk: Elég fosborzalmas meló főleg annak akinek nem olyan reálos az agya és nehezen veszi be látja át a dolgokat, kezdve azzal hogy ők már az egyetemen ordas nagyokat szopnak és csúsznak de nekik a meló sem lesz annyira leányálom, jó fizetés ide vagy oda.

Köldök_szösz 2016.07.26. 14:01:02

@szepipiktor: várd ki a végét. Sok hirdetésben egyszerre kell lassan tervezned is meg gyártanod is meg a kantinban megfőznöd magadnak meg a többieknek a kaját is...aztán néha kiugorhatsz a portára is

Köldök_szösz 2016.07.26. 14:02:04

@onlajnok: Mikor ilyenekre jelentkezem a középfokú infos végzettségemmel akkor persze nem vesznek fel mert gondolom diplomást keresnek erre is.
Persze a dipósók meg nem akarnak ilyet melózni nekik jobb kell...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.07.26. 14:05:52

@Köldök_szösz: hát ezt nem tudom, én sose akartam ilyesmit csinálni. De ez tipikusan az, amihez inkább nyelvtudásra van szükség, mint IT tudásra. Az meg hogy ki akarja ezt csinálni, inkább habitustól függ, nekem tudom, hogy nem lenne türelmem így nem is akarom, szerencsére tudok mást is :D.

sebi77 2016.07.26. 14:42:49

@szepipiktor: Az "informatikus" nagyon tág fogalom, és azon belül a "programozó" is eléggé. Amiről Te beszélsz, azt úgy mondanám hogy coder, de még arról se merném kijelenteni hogy elég síkhülyének lennie mert olyan kis fogaskerék. Hagyni kellene ezt az egész szakmai soviniszta hozzáállást. Minden szakmát lehet jól és rosszul csinálni, a megbecsülésnek nem a szakmától hanem a teljesítménytől kell függenie. Ezért nem minősíteném en bloc a politikusokat, rendőröket, tanárokat, taxisokat stb.. Na jó, a taxisokat igen. ;)

SMFB 2016.07.26. 14:54:52

Nem programozó hiányzik itt, hanem magyar-magyar tolmács. Olyan, aki átlátja a cégének a folyamatait, a kezelt információkat, és meg tudja _pontosan_ fogalmazni a változtatással kapcsolatos igényeit. Aztán majd ebből a szervez/informatikus összerakja az informatikai folyamatokat, az adatmodellt, a tranzakciókat, megtervezi a mentések-visszaállások rendszerét, magyarul az üzemeltetési környezetet. Aztán jöhet a programozó, még később az üzemeltető.

De nálunk még a nagyvállalati vagy államigazgatási kultúrában sem ez működik. Az az elvárás, hogy a programozó értse a munkáltató vagy megrendelő legmagasabb szintű folyamatait, találja ki, hogy pontosan mit is mondott neki pl. a pénzügyi osztály vezetője a SAP-ról, majd hogyan értelmezte azt a HR főnök...

Szóval a programozó tanulja meg azokat a szakmákat MIND, amiket kiszolgál, míg a szakmák képviselőinek minimális informatikai ismeretek sincsenek a fejükben.

És ezen nem segít az, ha heti egy órában Word-öt tanítanak neki (szövegszerkesztés és tipográfia helyett), vagy Excel-ben össze tud adni öt számot (adatstruktúrák, logikai adatmodellek és folyamatok ismerete, vagy algoritmikus gondolkodás elsajátítása helyett).

midnight coder 2016.07.26. 17:49:31

@szepipiktor: Na te sem igen jártál még informatikai fejlesztés közelében az elmúlt 30 évben.

Ez a dolog kb. a 70-es években működödött így, illetve nálunk volt pár hely még a 80-as években. Ifjú koromban még én is láttam ilyet. Elvben amúgy tök jó volt, csak a gyakorlatban rohadtul nem működött, illetve működött csak nagyon-nagyon lassan és bugosan. Jó, mondjuk akkoriban azért lassan csordogáltak a dolgok, ha naponta egyszer-kétszer le tudtad fordítani a programodat az már szerencsés napnak számított - volt olyan projektem aminél ez csak hetente egyszer sikerült. Aztán ha jól lett megírva akkor sikeres volt a fordítás, ha nem... Na, ebben a korban voltak még deklarált rendszerszervezők akik részletesen lespecifikálták a programot. A gond csak az volt, hogy ez még akkor sem ment zökkenőmentesen, amikor a rendszer kb. annyit kommunikált a külvilággal, hogy beolvasta a szöveget a mágnesszalagról és kiírta a nyomtatóra. És az a zökkenő amit te 5 perc alatt kijavítasz, ott fél napos ciklus volt amíg eljutott a rendszerszervezőhöz, ő megértette a problémát, aztán kijavította, aztán visszaküldte... Ez egy olyan időben tudott jól működni, amikor még nem nagyon voltak határidők.

midnight coder 2016.07.26. 17:57:56

@nem várt fordulat: Én egy elég nagy multinak dolgozom, és nálunk sem így működik. Előző helyeken sem volt ilyen. Van egy követelményspecifikáció, aztán abból a TTL összerak egy nagyvonalú rendszertervet (nagyjából a követelményspecifikáció letisztázott változata), amit aztán a fejlesztők lefejlesztenek. Másképp nem is nagyon mehet, mivel ezek a fejlesztések általában meglévő rendszerek továbbfejlesztései, illetve már meglévő rendszerekhez csatlakoznak, amik szintén nincsenek olyan szinten ledokumentálva, hogy egy rendszerszervező ez alapján pontos specifikációt csinálhasson.

nem várt fordulat 2016.07.26. 18:11:25

@midnight coder: mi egy kis ceg vagyunk, jelenleg en a frontenden dolgozom a webaruhazunkkal. En alltam at MVCre, OOPre, nehez, mert a srac aki az admint csinalja, eleg regimodian dolgozik. Most jott egy csaj, aki legalabb a css/HTML levette a vallamrol.

De nulla specifikaciot kapok. Fonok szol, hogy ilyet szeretne, megcsinalom, nem megsem igy inkabb ugy. 3 napi melo kuka.

$pi$ 2016.07.27. 07:28:35

@nem várt fordulat: "a full stack programozókra"

Amikor egy website-ot csinálsz az nem programozás. :)

Nem akarok senkit megsérteni, de az ilyen PHP/JavaScript szintű szkriptelgetés és a normál programozás közt olyan hatalmas a különbség, hogy magunkat csapjuk be, ha összekeverjük.

nem várt fordulat 2016.07.27. 10:11:31

@$pi$: miért ne lenne az? Amikor egy admin felületen a user felveszi a menüstruktúrát, és gráfot kell bejárni rekurzívan, mitől lenne különb, mint bármi?

Sőt, itt ismerni kell a protokollokat, tikosítási eljárásokat, javascriptben az objektumokat, css-t, html szabvány, sql lekérdezéseket írni, estig sorolhatnám.

Csak azért mert nem kell fordítani? Javaztam, androidoztam, sokkal fájdalmasabb.

Szóval, elmész te a kurva anyádba.

$pi$ 2016.07.27. 13:07:41

@nem várt fordulat: "Szóval, elmész te a kurva anyádba. "

Hát ezért.

nem várt fordulat 2016.07.29. 09:40:09

@$pi$: "de az ilyen PHP/JavaScript szintű szkriptelgetés és a normál programozás közt olyan hatalmas a különbség, hogy magunkat csapjuk be, ha összekeverjük."

De ki nem fejted, hogy miért... Csak beszélsz össze vissza a levegőbe. Tudod mit, én meg azt mondom, hogy a Visual Basicben írt gedva nem programozás. Kész.

HighTroller 2016.08.02. 11:31:10

Az valahogy kimaradt a grafikából, amikor a koponya felnyitása után kiderül, hogy inkább tyúkszemet kéne eltávolítani először a páciens lábáról és csak utána jöhet az agyműtét, de csak ha lesz rá pénz.

wilbury 2016.08.02. 23:56:20

Minden nyelven lehet szépen és csúnyán, gányul, stb. programozni.

Ám ami igazán megdöbbent, hogy itt egy baromi vicces cikk, ami nem veszi túl komolyan magát (ezért tök fölösleges belekötni), nem úgy az itt egymásnak eső néptömegek...
süti beállítások módosítása