Derrick és Harry Projektmenedzsment Blogja

IT PM értelmező kisszótár 2. rész: Fejlesztés

2013. március 03. - TanacsLajos

Előző héten indult hiánypótló cikksorozatunk második részét olvashatjátok, ebben a részben talán a legklasszikusabb területet járjuk körül: lássuk a legfontosabb fogalmakat, rövidítéseket, szakkifejezéseket a szoftverfejlesztés és programozás témaköréből!

The_IT_Crowd_Wallpaper.jpg

"Érdekes feladat" = A NASA kutatólaboratóriumában, idegen lényekkel történő kapcsolatfelvételre kifejlesztett metakommunikációs szoftver, illetve Marsszonda irányító mesterséges intelligencia szoftver tervezése és teljesen egyedül történő programozása

"Unalmas, lélekölő favágás" = Minden más, az előző ponttól eltérő fejlesztési feladat

"Ez nagy szívás lesz" = Valaki más által írt programhoz kell hozzányúlni, amihez nincs kedvem

"Megvan 2 óra alatt" = Ifjú titán vagyok, és valójában 7 napig fog tartani, mire megoldom

"Ez legalább 8 nap, de kockázatos, nincs benne tartalék" = Kiégtem, elegem van a projektből, nincs kedvem megcsinálni. A munka két nap lesz, de rajtam kívül ezt senki se fogja megtudni: a maradék időben a CV-met csiszolom.

"Kész vagyok" = Az első kattintásra el fog szállni

"Kész vagyok, és alaposan leteszteltem" = Az integrációs környezetben az első kattintásra el fog szállni

"Kész vagyok, leteszteltük az integrációs környezetben, terheléses tesztet végeztünk, automatizált teszteket végeztünk teljes kódlefedettséggel" = A vezérigazgatónak tartott bemutatón az első kattintásra el fog szállni

"Refaktorálni kellene kicsit a kódot" = Mi magunk sem értjük már, amit eddig csináltunk, és már nem tudjuk tovább leplezni

"Futtatjuk a statikus kódelemzőt" = Próbáljuk nálunk sokkal okosabb emberek által megírt programokkal megtalálni a saját programunk hibáit

"Bevezettünk egy új réteget, amitől sokkal rugalmasabb lesz a rendszer" = Mocskosul alulbecsültük a feladatot, és hatszor annyi ideig tart megcsinálni mint gondoltuk, és még a nyitóképernyő se működik

"Még finomítottunk a keretrendszeren" = Lásd előző pont

"Nemtom mi lehet a baj, nálam működik" = Nem érdekel a problémád, oldd meg magadnak, ha annyira akarod

"Ezt nem lehet megcsinálni" = A kopi-pészttel kipróbáltam a Google által feldobott találatokat, de az nem működött

"Újra felhasznált kódrészlet" = Kopi-pészttel átmásolt, majd próbálgatással addig módosított kódrészlet, míg az kb. azt csinálja, amit szeretnénk

"Páros programozás" = Ketten ülnek egy gép előtt, ebből az egyik nyomkodja a billentyűket, a másik nyitott szemmel alszik

"Mepping" = Az a folyamat, ahol az ügyfél vezetéknevét felcseréljük a keresztnevével, az anyja nevét a születési helyével, a nemét pedig az irányítószámával

"Kód komment" = No comment

facebook_small.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://derrickesharry.blog.hu/api/trackback/id/tr185112886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alias53 2013.05.18. 11:36:09

És egy klasszikus:

Programírók körében használatos elterjedt kifejezések

1. Fura!
2. De hiszen ez korábban már futott!
3. Csak néhány apróságot kell még javítani.
4. Ez biztos valami hardver hiba.
5. Valaki közületek piszkálta a bejövő adatokat.
6. Márpedig én ahhoz a modulhoz hozzá sem nyúltam!
7. Már majdnem kész vagyok.
8. Az gyorsan meglesz.
9. Az ember nem tesztelhet mindent!
10. Lehetetlen, hogy az befolyásolja a másik modult is.
11. Határozottan emlékszem, hogy ezt a hibát már kijavítottam.
12. A dokumentáció már készül.
13. Az nem az én programom.
14. Szokatlanul sok zűröm volt.
15. Hiszen a specifikációt egész idő alatt változtatták.
16. Azt hittem megtaláltam a hibát.
17. Ez a változtatás meglesz öt perc alatt.
18. Arra várok, hogy a többiek készen legyenek, hogy én is tesztelni tudjak.
+1 Attól eltekintve, hogy nem működik, mi az összbenyomásod?

De mi ezeket nem használjuk !

TanacsLajos 2013.05.20. 18:10:05

@alias53: Köszönjük a halhatatlan sorokat! A +1-en különösen röhögtem :)
süti beállítások módosítása