Derrick és Harry Projektmenedzsment Blogja

Mítingezünk

2020. március 01. - TanacsLajos

meeting-1453895_1280.png

Image by GraphicMama-team from Pixabay 

Dátum: 2020. február 27. 11:00
Esemény: Bizbasz projekt heti rendszeres státuszmeeting
Résztvevők: H. Tivadar (projektvezető), N. Katalin (üzleti elemző), Cs. Norbert (product owner), K. Dávid (fejlesztő), N. Anita (marketing asszisztens), L. Klára (marketing igazgató), D. Fanni (projekt asszisztens)

H. Tivadar: Szevasztok, jó reggelt... aha látom, a Klári még sehol.

N. Katalin: Tök jó lenne, ha projektvezetőként időben jönnél a saját megbeszélésedre. Ja, és neked is jó reggelt, bár már majdnem dél van. Egy normális munkahelyen ezt senki nem engedhetné meg magának!

H. Tivadar: Kati basszus, a vezérnél voltam, szakítsam félbe a monológját azzal, hogy mennem kell a heti státuszra? Tudod milyen. Klárival mi van? Nem jön?

Cs. Norbert: Nemtom, asszem láttam a büfében még tíz perce.

H. Tivadar: Fel tudja hívni valaki? Kinek van meg a száma?

N. Anita: Nekem megvan, hívjam? Hívom!

H. Tivadar: Várjál, nekem is megvan, hívom... foglalt. Vagy most akkor te is hívod?

N. Anita: Szia Klári, jössz akkor a Bizbasz státuszra? Igen... itt vagyunk a 311-ben...

H. Tivadar: Jó, akkor én nem hívom.

N. Anita: Nem... még nem kezdtük el... gyere, persze, megvárunk! (Leteszi) Mindjárt jön, azt kérte, várjuk meg.

(10 másodperc csönd)

K. Dávid: Akkor amíg ideér, beszéljük már meg, hogy hogyan legyen a jövő hét végén az ügyeleti rend, mert nekem nagyon nem lenne jó, jönnek az unokatesómék Kanadából, szóval nem nagyon tudok akkor bejönni, meg a múltkor is én voltam.

H. Tivadar: Nem is te voltál, te négy hete voltál, a múltkor a Dzsoni volt bent meg a Szilárd.

K. Dávid: Jó, de akkor azelőtt. De lehetne úgy csinálni, hogy most akkor nem jönnék be a hétvégén?

H. Tivadar: Dávid baszki, most ezt honnan tudjam? Nézzük meg a státuszt, aztán meglátjuk.

D. Fanni: Most ezt már írjam a memóba?

H. Tivadar: Persze.

Cs. Norbert: Nem kell.

H. Tivadar: Hadd döntsem már el én Norbi, jó?

Cs. Norbert: Miért te döntesz el mindent? Ha jól tudom, agilisan megy a munka, ahol projektvezetőre igazából nem is lenne szükség.

H. Tivadar: Tessék, ha annyira akarod, akkor döntsd el te. Sőt, vezesd is nyugodtan a projektet! Menj be TE a vezérhez, és magyarázkodj, hogy miért nem tud az állítólag szuperhatékony agilis csapat 4 hónap alatt egy login képernyőt se leszállítani!

Cs. Norbert: Pont azért, mert nem tudnak az agilis elvek érvényesülni amiatt, hogy folyton régi beidegződésekkel dolgozunk! Itt soha semmit nem lehet normálisan csinálni!

D. Fanni: Ezt akkor most írjam?

H. Tivadar: Na Norbi?? Akkor írja, vagy ne írja? Mit szeretnél??

L. Klára: Sziasztok, itt vagyok, elnézést a késésért, bár látom, már elkezdtétek.

N. Anita: Juj, szia Klári! Mi volt tegnap a konferencián?

L. Klára: Húúúúú, nagyon király volt! Délelőtt butára untuk magunkat, de aztán ebéd után jött az a cuki tanácsadó fiú az előadásával, aztán kávészünetben odajött, és...

H. Tivadar: Bocs, de nem lehetne ezt később? Most státuszt tartanánk.

L. Klára: Úristen, le ne harapd már a fejem. Na, akkor mondjátok, mi van. Beleraktátok akkor azt a riportot akkor a következő rilízbe, amit kértem?

H. Tivadar: Mi? Milyen riportot?

Cs. Norbert: Igen, persze Klári, benne van, nagyon szuper lett, pont, ahogy kérted!

H. Tivadar: Mi van? Miért nem tudok én erről? Már megint cseszitek szét a szkópot!

D. Fanni: Akkor ezt most írom, jó?

N. Katalin: Már ne is haragudj Tivadar, de te is rajta voltál a levelezésen. A múlt héten definiáltuk a riportot, top prios volt, asap kellett. Szóval tudnod kellett róla, arról igazán nem tehetünk, ha nem olvasod a leveleidet.

Cs. Norbert: Egyébként meg simán belerakták a srácok, nem kell izgulni. Az agilisnak pont ez az előnye. Ez IS!

N. Katalin: Valamint azt is szeretném hozzáfűzni - Fanni, ezt írd bele kérlek a jegyzőkönyvbe - hogy támogatnám az olyan fajta proaktívabb megoldásokat, amik terhet vesznek le a vállunkról, és nem folyton nekünk kell mások után rohangálni, például tegnap is másfél órán át egyeztettem a joggal, pedig nem is nekem lenne a feladatom.

H. Tivadar: Aha, oké, konkrétan mire gondolsz?

N. Katalin: Arra, hogy (Csörög a telefonja, ránéz, felveszi) Szia... aha... igen... nem... a másikat... a piros zoknit, igen, mert azt kell táncra vinni... fogkrémet is lécci... köszi, puszi! (leteszi) Szóval Tivadar KONKRÉTAN nem az én feladatom a hülye jogszabályokat olvasgatni, nem vagyok jogász, nem igaz, hogy mindent nekem kell csinálnom!!

H. Tivadar: Oké, értem, nem erre gondoltam, hanem hogy milyen proaktív megoldás izét szeretnél?

N. Katalin: Most ezt is nekem kell kitalálnom?? Hát köszönöm szépen, ez aztán a támogató közeg!! (duzzogva elhallgat)

H. Tivadar: Jó őő akkor majd erről üljünk le külön beszélni, keresünk egy időpontot a héten, jó?

K. Dávid: Akkor most lehetne a hétvégi ügyeletről beszélni?

N. Anita: Ez minket miért is érint? Léccike ezeket egymás közt, jó?

L. Klára: Így van, Ancsa, köszi. Egyébként meg hol vannak a Gáborék? Miért nincsenek ide meghívva?

H. Tivadar: Hát mert ez csak egy belső projekt státusz, és Gáborék a PIB ülésen szoktak csak ott lenni.

L. Klára: Tivadar, ne fölényeskedjél itt nekem. Komolyan azt gondolod, hogy ez így hatékony? Nem a te dolgod lenne ezeket a megbeszéléseket rendesen megszervezni?

H. Tivadar: De a működési rendben az van, hogy...

L. Klára: Jó, akkor nekem most határozott kérésem, hogy ezek a megbeszélések legyenek hatékonyabbak, Gáborékat itt akarom legközelebb látni, itt dőlnek el a kritikus dolgok! Haladjunk, mennem kell mindjárt tovább. Mi van még? Akkor azt az ügyeleti rendet majd megbeszélitek, a hétvégét ugye megnyomjátok, ahogy kértük, nagyon menni kellene már ki élesbe. Akkor ennyi, ugye? Ancsa, van egy perced külön?

D. Fanni: Ezt akkor most leírtam.

N. Anita: Persze, egy kávé?

L. Klára: Ki is mehetünk a kis olaszba, végül is tíz perc múlva dél. Van gluténmentes tésztájuk, ugye?

N. Anita: Induljunk, hozom a kártyámat, sziasztok!

Cs. Norbert: Akkor most végzetünk? Mennék én is kajálni.

H. Tivadar: Persze, menjünk, Fanni akkor majd küldd a memot légyszike.

K. Dávid: De és akkor a jövő hét végével mi lesz?

H. Tivadar: Figyu nekem most rohannom kell tényleg a következőre, dobj már egy mailt lécci, és akkor valamikor majd kitaláljuk.

D. Fanni: És mit írjak a memoba, mi a projekt státusza? Végül is nem arról kellett volna beszélnünk ma?

H. Tivadar: Hát figyelj, arra sajnos ma nem volt idő. De majd a jövő héten. Vagy azután. Amúgy meg írd azt, hogy a tevékenységek folyamatban, projekt státusz zöld, szállítóra várunk, ahogy szoktuk! Na mentem cigizni.

A bejegyzés trackback címe:

https://derrickesharry.blog.hu/api/trackback/id/tr2615498438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rmgm 2020.03.02. 13:36:57

Tényleg van, aki ezt élvezi?

Értem én, hogy jó a cirkusz, ha nem kell érte fizetni, sőt mások fizetnek a részvételért, de elég sivár életcéljai lehetnek annak, aki ebben jól elvan és nem akar valamit letenni is az asztalra.
Tivadar a halálos ágyán biztosan büszkén fogja mesélni az unokáknak, milyen halált megvető bátorsággal hallgatta végig a nagyvezír monológjait és anekdotázik a parádés mítingekről. Szép életpálya. :) A többieké nemkülönben.

qwertzu 2020.03.02. 17:56:20

@rmgm: Paródia mint műfaj megvan?

vajdasagi 2020.03.02. 18:04:20

@qwertzu: Szép-szép a paródia, de párszáz szoftverfejlesztési meeting után azt kell mondjam, nem olyan rossz ez. Sőt, jól szórakoztam, mert minden részlete alapján beugrott valami emlék. Legjobban a piros zoknis rész szórakoztatott, és persze emlékeztetett személyes élményre. Szóval: brávó!

Vaszilics Fedor Emánuel 2020.03.02. 18:45:31

És ez valóban így megy.
És a résztvevők nagy többsége olyan húdemagasanképzett-nyelveketbeszélő-Erasmusosvoltamnémetbe, akit a '80-as években még szakmunkástanulónak sem vettek volna fel egy közepes helyre.

Rómaikömény 2020.03.02. 18:48:36

@rmgm: egyetértek, ez nem paródia

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.02. 18:49:53

Multi és közszolga tapasztalatom azt mutatja, hogy a hülyék mitingelnek, a profik programoznak.

midnight coder 2020.03.02. 19:32:13

Nem tudom, nálunk az van hogy megvan hogy mikor van egy meeting, és arra mindenki időben bejön, max. akkor nem ha egy fontosabb meeting miatt nem tud bejönni, de akkor nélküle tartjuk, vagy lemondjuk. Nem nagyon jellemző amúgy hogy bárki is ne jönne el, olyan meg hogy 5 percnél tovább késik valaki, végképp nem.

midnight coder 2020.03.02. 19:36:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Amikor én utoljára valamennyire is hasonlítottam a közszolgára még értekezletek voltak. Annál a multinál ahol melózok scrum meetingek mindenkinek vannak, a főnökféléknek ügyfelezős meetingjei is. Ez szükséges rossz. Persze az ideális ügyfél az lenne, aki csak pénzt ad, de nincsenek igényei, visszajelzései, és csak adja a pénzt, de ez sajna elég ritka madár.

ubermeister 2020.03.02. 20:29:34

Ez jellemzően magyar, ahol a vezetők többsége félművelt, ostoba haver, tesze-tosza, dönteni és felelősséget vállalni képtelen személyek akik a valódi munkavégzést csak hátráltatni képesek. A sok ostoba meetingel és baromságokat talál ki , még a rendelkezésre álló eszközkészlet alap működésével sincsenek tisztában, az úgynevezett Architect dettó, ezért rendszeresen az operativ üzemeltetési szintről kell visszadobni mindent, aminek már több szinttel fentebb el kellene halnia.
Nem véletlen a mondás: A meeting elérte célját az idő eltelt

bontottcsirke 2020.03.02. 20:53:52

Tökéletes, hogy a végén eldöntik a nagy semmit. Ez állami szférában is így van, csak a manager az igazgató, az operatív csoport meg a balfaszkommandó, akiknek mindent le lehet nyomni a torkán, De úgyanúgy megbeszélik a nagy semmit.

Treff Bubi 2020.03.02. 21:10:52

"Nem tehetünk róla, hogy nem olvasod a mailjeidet" - ó igen, ez a halálom, amikor dolgoznék, de a konkrét munka helyett az idő minimum 20-30%-ában csézelek, fállóáppolok, eszkalálok, rákérdezek, megpingelek...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.02. 21:49:08

@ubermeister: "Architect dettó, ezért rendszeresen az operativ üzemeltetési szintről kell visszadobni mindent, aminek már több szinttel fentebb el kellene halnia." - pontosan.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.02. 21:51:19

@midnight coder: Bocs, rendes specifikáció nélkül úgy dobom vissza a feladatot mint a sicc. Nem is mernek adni nekem semmit. kirúgni meg nem mernek, mert bármilyen nagyobb gáz van és fejtem meg a dumpokat.

metal · http://electric.blog.hu 2020.03.02. 21:58:48

Jót nevetnék rajta, ha nem hasonlítana kísértetiesen pár saját élményre.

élhetetlen 2020.03.03. 00:40:17

@qwertzu: Ez nem paródia, ez az élet. Ezen bizonyos közegben nem lehet segíteni. Multi, nem tűnik fel, ha a főnökét nem érdekli, vagy nem tudja felmérni, hogy produkál-e. Pár hónapra odakeveredtem én is. A kolléganő egyszer szólalt meg, akkor is minek. Egy adatot kellett elhelyezni az az 1000 táblás adatbázisban, ha lehet, bővítés nélkül. Akkor szólalt meg, hogy majd ő megnézi. A fejlesztő cég főnöke megkérdezte, hogy hogyan. Majd megnézi a füzetét. Aztán legyintettek rá, mert azt sem elég megnézni, hogy az a mező üres-e, hanem át kell nézni az összes programot, hogy valamilyen esetben nem tölt-e oda valamit. És ez a tyúk elélt vagy húsz évet így, hogy semmit sem csinált, csak ült a megbeszéléseken. Aztán biztosan hallottál már a forvardoló (csak így magyarosan) szervezőről. Kap egy levelet, akár csak egy belső megrendelőtől, elküldi 10 olyan embernek, aki talán meg tudja oldani a problémát, plusz a főnökének. Ha öten válaszolnak, azt a választ elküldi a kiválasztott tíznek, és a főnökének. És, ha valaki megoldja a problémát, akkor jelenti, hogy megoldva, és megdicsőül, hogy milyen ügyes rendszerszervező. Pedig neki kéne a megoldást szolgáltatni,és legfeljebb valakivel megcsináltatni.
Ez is tűnhet paródiának, pedig megtörtént. Új osztályvezetőt kaptunk, nem beszéltünk szakmáról, legfeljebb a női wc-ben, a hogy vagy, kösz jól ment. Három év után az irodájában kérdeztem meg, hogy tudod egyáltalán, hogy mit csinálok? Válasz, nem, de nem is érdekel, tudom, hogy sokan szeretnek veled dolgozni. Nem foglalkozott azzal, hogy mennyire vagyok leterhelve, azért, mert sokan szeretnek velem dolgozni, és hogy ott ül velem szemben a kolléganő, aki tavasszal elkezdi szervezni a nyaralását, és minden lehetőséget megbeszél minden ismerősével, aztán nyaral , és az élményeket beszéli meg minden ismerősével, és, ha ezen túl van, akkor kezdi szervezni a téli síelést, ebben a ritmusban, a programját meg nekem kell átírni, mert nem működik. Ő ráért erre, mert vele nem szerettek sokan dolgozni. Ez nem paródia.

élhetetlen 2020.03.03. 01:12:48

@midnight coder: “arra mindenki időben bejön”. Álomország. Egy fazontól tudtam kidőlni, harminc körüli volt, minden megbeszélésre min. öt perc késéssel jött be, kezében a fél szendviccsel, a másik fele a szájában. Csámcsogva bocs. Senki nem szólt rá, abban a közegben én sem. Aztán egy “csapatépítés”, ahol vacsora után ott hagyták a pörköltöt, és a tányérokat, hátha eszünk még beszélgetés közben. A srác a saját kanalával csipeget a tálból. Rászóltam, hogy vegye ki a tányérjára a tálaló kanállal, amit meg akar enni. Döbbenten nézett rám, nem értette, hogy mi bajom. Ja, hogy nálunk nem szokás beleenni a közös tálba. Ahol szokás, ott annak is megvannak a szabályai.

Kivlov 2020.03.03. 07:44:02

A mítingek 90%-a csak szócséplés. Mondjuk multiknál elég sokan élnek jól belőle, hogy előadják magukat mintha ők sokat és jó színvonalon dolgoznának, közben csak a szót fossák és kávézgatnak a menedzserrel.

midnight coder 2020.03.03. 07:44:06

@élhetetlen: Nálunk tényleg így megy, de az is igaz, hogy 10-15 fősnél nagyobb meetingen itt még nem voltam. Hazai cégnél persze jó eséllyel nem. Olyan sem volt még, hogy valaki kajálna, a legtöbb hogy az ember hoz be kávét, mert vannak akik hajlamosak bealudni a meetingeken (ilyen vagyok Pl. én :-)).

qwertzu 2020.03.03. 08:22:32

@vajdasagi: @élhetetlen:
A paródia mint műfaj megvan?

"A paródia alkotója elemzi művének tárgyát és annak felismeri és utánozza a jellemző formai karakterjegyeit, miközben az arányok megváltoztatásával eltorzítva komolytalanná teszi azokat, kiemelve ezzel a komikus jellegzetességeit."

Tehát igen, én is járok néha meetingre, a fenti írás minden eleme ismerős, de ez így erősen eltúlzott, parodisztikus.

Semper Fidelis 2020.03.03. 10:52:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Talán az első olyan gondolat, amelyben egyetértek veled.

a nagy hohohorgász 2020.03.03. 11:30:52

és az a vicces hogy a multinál dolgozó emberek azt hiszik hogy Ők nehezebb melót végeznek mint más, pedig nem

Sailorland 2020.03.03. 12:53:45

Határozott állítás a "sokat megélt, tapasztalt JEDI lovagoktól": Mítingre nincsen szükség, mindenki tudja a dolgát a projektben, csak a PM fontoskodik, hogy eladhassa magát.

Ja, hogy...:
-...a szobán kívül senkinek foglama sincs, hogy mit csinálnak bent a fejlesztők
-...a szobán belül senki nem tudja, hogy a szobán kívül is van élet és a projektnek vannak változói, amit kezelni kell.
-...a szobán belül senkit nem is érdekel, hogy a szobán kívül is van élet és a projektnek vannak változói, amit kezelni kell.
-...a menedzsment szintet is kezelni kell, mert semmiről nem tudnak, csak ami a státusz prezik első slide-jának első 3 sorában van.
-...a menedzsment szintet is kezelni kell, mert semmi sem érdeklni őket, csak ami a státusz prezik első slide-jának első 3 sorában van.
-...a menedzsment szinten eldurranó pofonokat valakinek állni kell, nehogy a szobában lévő "virágszálak", leleki törést szenvedjenek, ha valaki rákérdez, miért nincs kész semmi.
-...a projektnek is vannak elvárásai nem csak a vágyálmait kiélő Product Ownernek és kávét szürcsölgető programozónak, amit figyelembe kellene venni. (pl. EU-s)
-...a projektnek is vannak elvárásai, nem csak a vágyálmait kiélő Product Ownernek és kávét szürcsölgető programozónak, amiket figyelembe kellene venni. (pl. EU-s finanszírozás, Projekt kapcsolódások, elvárt dokumentáció...stb)

+1: -...a projekt adja a pénzt és számol is el vele, amiből fizetik a vágyálmait kiélő Product Ownert és kávét szürcsölgető programozót.

vajdasagi 2020.03.03. 12:54:20

@qwertzu: Nem, én nem ismerem fel a paródiát, mert nem vagyok ehhez elég művelt és okos. De szerencsére Te majd orvosolod ezt a hiányosságomat. Nagyon köszönöm.

A fenti írás lehet hogy a legrosszabb hazai példát még egy picit el is túlozza, de voltam én már MAJDNEM ilyenen. És külön-külön pedig minden részletét, mindegyik elemét láttam már. Még a "piros zokni" résszel teljesen analóg gyöngyszemet is.

Sajnos elég erős egyesekben a késztetés arra, hogy fontoskodjanak. Ha ezeket összeereszted a semmittevőkkel egy megbeszélésre, akkor ilyen meetingek születnek. Nem állítom, hogy ez csak Magyarországra jellemző, de mintha erősebben lenne jelen, mint kb. 5 másik országban, ahol szintén vettem részt hasonlókon. Azért a nemzetközi összevetéshez limitáltak az ismereteim.

qwertzu 2020.03.03. 13:56:48

@vajdasagi: Ugyanazt mondjuk.

"a fenti írás minden eleme ismerős" vs "És külön-külön pedig minden részletét, mindegyik elemét láttam már."

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.03. 14:46:48

Sajnos a hülyeség, tudatlanság és lustaság áradása generálja ezeket a mitingeket. Persze szükség van az elszámoltatásra, de sajna nem ez a jellemző. Most programoztam le egy olyat, ami a "fejlesztő" csapat évek óta nem képes megcsinálni. Na jó, nekem is három nap kellett hozzá. És mocsok voltam, gépi kódban - na jó, assemblerben - írtam meg, csak azért hogy véletlenül se tudjanak belenyúlni.

vajdasagi 2020.03.03. 17:00:19

@qwertzu: Meg amellett Te még kioktatsz, mert én nem ismerem a paródiát, mint műfajt. A paródia tehát " az arányok megváltoztatásával eltorzítva komolytalanná teszi azokat, kiemelve ezzel a komikus jellegzetességeit"

Én azt állítom, hogy ez nem változtatja meg az arányokat. Ez valóban ÍGY zajlik sok helyen.

Ritko 2020.03.06. 10:17:09

Ez a valóságban úgy néz ki, hogy minden multinál vagy szervezetnél van egy maroknyi ember, aki képes értéketet teremteni, és van egy rakás élősködő, akikhez elfolyik a bevétel nagy része. Akik értéket teremtenek, azok általában a mérnökök/programozók stb, de attól még hogy programozó vagy mérnök vagy még ugyanúgy lehetsz élősködő.

Namost az élősködők azok, akik így meetingelnek, amit itt olvashatunk. Amikor viszont olyan emberek meetingelnek, akik értéket teremtenek, akkor konkrét problémákról és azok lehetséges megoldásairól/ konkrét specifikus feladatokról van szó, nem pedig ilyen baromságokról.

Tehát ha egy ilyen meetingen ülsz, amit itt olvastál, akkor biztos lehetsz benne, hogy élősködőkkel vagy körülvéve.

élhetetlen 2020.03.15. 21:43:16

@Hozzászólok: “beszedes nevvalasztas”. És mindenki a lelkivilágának megfelelően érti. Na, de most elmesélem. Ahhoz mindig jól kerestem, hogy ne kapjak tanácsi lakást, tehát mikot a 47 nm-t nagyobbra cseréltem, akkor 6 milláért vettem meg azt a lakást, amit előző hónapban a tulaj 600 ezerért vett meg, közben még akármi. Ezt a nevet akkor vettem fel, mikor megszületett az a bölcs döntés, hogy akinek van annyi pénze forintban, amennyi a tartozása frankban, az frankonként kap 70 ft. támogatást, nyilván az adómból. Nem volt adósságom, ebből az osztogatásból is kimaradtam. Soha, semmit nem húztam le másoktól, tehát élhetetlen vagyok. Nem lesz belőlem Mészáros Lőrinc. Így érted?

Mérges 1234 2020.03.15. 22:29:13

Nalunk minden meeting ilyen, mindig van egy ket fejelszto, aki elkesik, nem jo terembe megy.
altalaban az emberek, nem olvassak el mirol fog szolni a meeting, ha veletlenul tudjak, akkor sem keszulnek fel, akkor sem ha kulon keres van, hogy ennek vagy annak utana kellene nezni.

Napi standupokon, nem vezetik a taskjaikat, van aki azt sem tudja milyen taskja van.
Managment kuzd, folyamatosan meetingelunk, de ez nem oldja meg,hogy teljes belesaras van. Product ownernek fogalma sincs semmirol.

Szinte szo szerint igy megy az egesz ahogy le van irva, aztan vannak lyan esetek mikor hetekig levelezunk a semmirol, mig vegul valamelyik kollega megnezi vgre, es rajon, hogy az egesz targytalan.

Amugy a managerek nalunk szeretnek ha haladna a dolog, de nem tudnak mit tenni, teljes erdektelenseg van.

Hozzászólok 2020.03.17. 01:42:40

@élhetetlen: mar értettem az előbb is, de sikerült tovább árnyalnod.

élhetetlen 2020.03.17. 02:32:34

@Hozzászólok: Aha. Értetted, sőt, hogy árnyaltam, most már még jobban érted. Akkor azt is érted, hogy ez a nicknév nem panaszkodás, nem akartam életképesebb/helyezkedőbb/ügyesebb lenni, mint vagyok, nem fér bele a jellemembe. És a név választást csak egy pofátlan, igazságtalan intézkezés váltotta ki belőlem. Emlékszel még, mikor Lázár János vett fel a városa nevében frankhitelt? Amíg jól ment, jó volt, mikor megugrott az árfolyam, beperelte a bankját. Életképes, okos, és gátlástalan. Nem vagyok, és nem szeretnék olyan lenni, mint ő. És, ha már őt hoztam szóba. Az Operába premier bérletem volt, Lázár erre nem költött volna soha. Egyszer láttam, mikor nyilván ingyen meghívót kapott az igazgatói páholyba, és ez valahol nagyon szánalmas.

Hozzászólok 2020.03.17. 20:14:42

@élhetetlen: szerintem birnálak, ha személyesen ismernelek. De a nickneved akkor se jo. Nomen est omen.

élhetetlen 2020.03.17. 20:57:22

@Hozzászólok: “szerintem birnálak, ha személyesen ismernelek”. Ez kedves. A nickem meg olyan, amilyen. Azok szoktak váltogatni, akiket x helyről kirúgtak. Nekem nincs okom rá. “Nomen est omen”, de nem nickname est omen.

Hozzászólok 2020.03.18. 13:13:28

@élhetetlen: ezek szerint ti ismeritek egymást, usernevvel ott a munkahelyen.
Köszönöm az infot, udv.

élhetetlen 2020.03.18. 16:55:53

@Hozzászólok: “ezek szerint ti ismeritek egymást, usernevvel ott a munkahelyen.”. Gondolom, ezt is érted, de én nem. Milyen munkahelyről beszélsz? Én arról írtam, hogy, ha van egy trágár, durva kommentelő, rengeteg kommenttel, és eltűnik, de megjelenik egy másik nick ugyanolyan trágár stílussal, alig száz kommenttel, akkor az illető váltott, valószínűen azért, mert valahonnét kitiltották. Ez csak egy logikus magyarázat, és fogalmam sincs, ki volt előtte. És vannak, akik több néven futnak. Ha egy kommentfolyamon belül hungry horse-nak írsz, és éhes ló válaszol, akkor nem kell sok ész ahhoz, hogy lásd, hogy a két nick ugyanaz a kommentelő. Ebből nem tudom, milyen infót kaptál, de légy vele boldog.

Hozzászólok 2020.03.19. 22:56:00

@élhetetlen: nem kaptam semmilyet ezek szerint.
Kár is volt levelezni veled.

élhetetlen 2020.03.20. 01:46:50

@Hozzászólok: “Kár is volt levelezni veled”. Úgy emlékszem , nem én kezdtem, és nem erőltettem rád a levelezést. Megtettem azt a szívességet, hogy válaszoltam, és írtam pár logikus gondolatot. Neked ez nem elég, nem tudom, milyen ifót vártál. De engem nem zavar, ha ezentúl csak mással levelezel, tehát semmi gond.
süti beállítások módosítása