2020. október 12.
Szinte hihetetlen, de úgy hírlik, a cégnél nagyszabású projektet tervezget a vezetőség, hogy felpörgessük a számainkat, és újra igazán versenyképessé váljunk! A menedzsment szerint egyébként nagyon jól működnénk, csak a járvány, a kedvezőtlen makrogazdasági számok, illetve a tengerszintre átszámított légnyomás idei heves ingadozása sokat rontott idei pénzügyi kilátásainkon. Meghúzzuk a nadrágszíjat, de proaktívan reagálunk is a kihívásokra, a változásokat pedig igazi professzionális szemléletben visszük végig!
2020. december 8.
Zene a füleimnek: a vezetőség úgy döntött, nem kijelöli, hanem házon belül megpályáztatja a projekt résztvevőit. Beszélgettem a többiekkel a konyhában, néhányan szkeptikusak, de én úgy látom, ez csodálatos lehetőség lenne számomra, hogy sokat tanuljak, és végre igazán nyomot hagyhassak magam után, számítson az, amit csinálok! Úgyhogy nem tétováztam, beadtam a pályázatomat a projektbe, szakértői szerepkörre.
2020. december 22.
Egy kis probléma merült fel: a nagy projektre jelentkezők között sajnos az év végi hajrá miatt a vezetőség még nem tudott dönteni, de meg is értem, nyilván az év lezárása top priós, meg hát úgyis január első felében akartuk kezdeni a munkát, igazából ráér még néhány hetet a döntés. Legalább lesz egy nyugis év végi szabink, ránk fér ezután a nehéz év után.
2021. január 15.
Remekül sikerült a téli szünet, nagyon jól kipihentük magunkat. A projekttel kapcsolatban még mindig nincs döntés, talán a jövő héten? Addig proaktívan alapítottunk egy kis team-et, hogy nevet találjunk a projektnek.
2021. január 21.
Eseménydús hetünk van. A HR jelentkezett, hogy sajnos a projekttag pályáztatást meg kell ismételni két hiba miatt. Egyrészt lehagyták a pályázati formról a "Név" mezőt, így nem tudták, melyik pályázat kié, másrészt az "Ennyi órát lennék hajlandó szívesen túlórázni a projektsiker érdekében:" mező 0 órát is elfogadott, kijavították, hogy a minimális beírható érték 5 legyen, felső korlát nélkül.
2021. február 11.
Tegnap megtartottuk a projekt névadó workshopunk negyedik délutánját, jól haladunk, már csak három potenciális névből kell választanunk: "Atlasz", "Guillotine" és "DigTranProj". Heves vita alakult ki a végleges névről, ezért úgy döntöttünk, egy anonim szavazást tartunk a cégen belül, remélhetőleg gyorsan eredménye lesz a dolognak!
2021. március 4.
Lenyűgöző híreim vannak! Egyrészt meglett a szavazás eredménye, és az "Atlasz" nyert, így van már neve a projektünknek! Másrészt ÖSSZEÁLLT A PROJEKTCSAPAT, ÉS BENNE VAGYOK!!! Nagyon boldog vagyok! Arról még nincs hír, hogy mi lesz a dolgom, de a vezetőség megírta egy emailben, hogy a cég jövője függ a projektsikertől. Lelkesedésünk határtalan, el is kezdtünk workshopokat szervezni, ilyenkor mindig azt szoktuk!
2021. május 14.
Egyre csak workshopozunk, megy a brainstorming, imádjuk! Kaptunk egy csomó színes post-itet, filctollakat, ezekkel sormintákat készítünk a falakra, hogy messziről is lássa mindenki, mennyire keményen dolgozunk. Nekem a lila és okkersárga post-itek a kedvenceim, azokból raktam ki a legtöbbet eddig. Szokott lenni kannás kávé meg pogácsa is, a tepertős mennyei.
2021. június 18.
Kicsit a workshopokat most felfüggesztjük, mert jön a nyár, sokan szabin lesznek, ilyenkor ugye nincs értelme ilyeneket tartani. Meg különben is, az ötletelős fázisnál tartunk, még nem tisztult le a koncepció, ebben a kreatív fázisban érdemes szünetet tartani. A nyaralás alatt úgyis mindenki sokat fog még agyalni a projekten, mire visszajövünk, minden összeáll majd a fejekben, és egy-két hét alatt véglegesednek az irányok.
2021. szeptember 20.
Sajnos a szabiknak vége, megtartottuk az Atlasz projekt státuszmegbeszélését, hát, elég kaotikus volt a dolog. A takarítónő valamikor augusztusban leszedte az összes post-itünket a falról, mert azt hitte, a céges nyári gyerektáborból maradtak ott. Így sajnos a koncepcionális munka jelentős részét újra kell kezdenünk, ami azért kihívásos, mert egyikünk sem emlékszik, miről szól a projekt.
2021. október 11.
Zsongunk rendesen: jót tett a projektnek ez a kis újragondolás, meg hogy az egyik rendszerszervezőnk lefényképezte a szabi előtt a post-ites falakat. Mindenki képben van, most érzem igazán, mennyire fontos volt az alapos előkészítő munka: igazán átgondolt vízió állt össze a fejünkben. A vezetőségtől jött egy kérés, miszerint a projektvezető tartson már nekik egy beszámolót arról, hol állunk. Ekkor jöttünk rá, hogy nincs is projektvezetőnk. A felismerés után többen ájulást tettettek, nekem instant hasmenésem lett, el kellett hagynom a tárgyalót. Mire visszatértem a mosdóból, a többiek megmentették a helyzetet: projektvezetőt a Projektirodának kellett volna már rég kijelölni! Írtunk is a vezetőjének egy emailt, aztán elmentünk kávézni.
2021. október 19.
Igencsak kemény menet volt, de megvan a projektvezetőnk: Balázs! Balázs még amúgy nem vezetett projektet, de nagyon érdekli a projektmenedzsment, és motivált, ezért tették ennek a stratégiailag fontos projekt élére. Most olvasgatja az eddig összerakott anyagokat, amiből amúgy nincs sok, de Balázs alapos, és lassan olvas. A menedzsment egyre türelmetlenebb, az e havi projekt committeeről már lecsúsztunk, úgyhogy novemberben tudjuk legkorábban megtartani a prezit.
2021. november 25.
Lement a menedzsment prezi, tetszett a vezetőségnek a koncepció, de a kért három és fél milliárdos büdzsénket nem annyira látták megalapozottnak, kértek egy megtérülésszámítást. Ezt Balázs a bizalmatlanság jeleként értelmezte, kicsit meg is sértődött, de szerintem jogos a kérés. Nem lehet ez megtérülésszámolgatás olyan nehéz, nekiállunk, szerintem pikk-pakk megleszünk.
2021. december 19.
Valahogy a megtérülésszámítás bonyolultabbnak bizonyult, mint gondoltuk. Balázsnak egyedül az két napig tartott, amíg végre a "megtérülésszámítás" szót be tudta írni hibátlanul a Google keresőbe. A feldobott cikkek egészen ijesztők voltak: most inkább elmegyünk karácsonyozni, majd jövőre folytatjuk. Azért optimista vagyok, a projekt halad, és ez a lényeg!
2022. január 21.
Irgalmatlan energiákat tettünk a megtérülésszámításba, de sehogy se haladtunk. Már kezdtük is feladni a reményt, amikor megtaláltuk a megoldást: alkalmazzunk külső tanácsadót! Ildikónak van is egy ilyen ismerőse, felhívta, és azt mondta a tanácsadó, hogy óriási szerencsénk van: pont a legjobb emberük ráér nekünk segíteni! A tanácsadót oktatási keretből finanszírozzuk, a menedzsmentnek nem olyan fontos erről tudnia. Végül is tanulni fogunk tőle egy csomót, nem igaz?
2022. május 6.
A tanácsadók segítségével elkészült végre a végleges megtérülésszámítás. Az első változatból az jött ki, hogy a beruházás legkorábban három és fél millió év múlva térül meg: éreztük, hogy ezzel még a hosszú távon gondolkodó stratégiai menedzsmentél is elvetnénk a sulykot. A tanácsadók szerencsére ismertek néhány trükköt: a bevételi számok pénznemét euróra javították, a kiadásit forinton hagyták, és egy laza kézmozdulattal Magyarország lakosainak feltételezett számához hozzáírtak még egy nullát. A sztori rögtön működni kezdett, és a prezi simán átment a menedzsmenten! Indulhat a megvalósítás!
2022. július 1.
Jött egy törvényi megfelelőségi projekt, emiatt az Atlaszt nem tudtuk akkora lendülettel tolni, mint terveztük. Meg különben is itt a nyár, ideje lenne pihenni is egy kicsit a nagy hajtás után, kikészít ez a projekt, de tényleg.
2022. október 3.
Nagy változások vannak a cégnél! A menedzsmentet nagyrészt lecserélte a külföldi tulajdonos, és az új vezetőség minden projektet átnéz. Az Atlasz projektet is vizsgálják persze, de nem hiszem, hogy egy ilyen stratégiailag fontos projektet leállítanának, hiszen ennek a sikere a teljes cég sikerességének záloga! Mindenesetre most jó sok összefoglaló anyagot, meg prezit kell gyártanunk.
2022. december 12.
Megvolt a projektreview, az új menedzsment több koncepcionális változást kért. Ezzel az Atlasz projekt vízióját át kell szabnunk, de ez nem gond, mert szerencsére az érdemi megvalósító munkába még nem kezdtünk bele. Balázs kicsit emiatt ideges, kérdezte is a múltkor, hogy mindig ennyit kell-e egy projektben várni, mire el lehet kezdeni dolgozni. Ez bántó volt, hiszen mi mindannyian tudjuk, hogy az előkészítő munka ugyanolyan fontos, mint a megvalósító! Balázst meg beírattuk egy asszertív visszajelzés online tréningre, hátha kupálódik.
2023. május 15.
Már jó fél éve megy a tervezési fázisunk, de többen úgy látjuk, hogy nehezen haladunk. Remek ötletünk támadt: csináljuk a projektet inkább agilisan! Lelkesek vagyunk, most már jönni fognak az eredmények!
2024. február 22.
Végigcsináltunk az agilis alaptréningeket, találtunk agilis coach-okat, és összeállítottuk az Atlasz Agilis Alapjai elnevezésű módszertani koncepciót, amikor megtudtuk, hogy régiós szinten is elindította a cégünk az agilis transzformációt. Logikus, hogy hangoljuk össze az ő elvárásaikkal a mi működésünket. A projektet egy kicsit emiatt on-holdra rakjuk, aztán harmonizálunk, és toljuk tovább.
2025. január 3.
Életbe lépett a konszern szintű agilis irányelvcsomag! Ehhez igazodva mi is elkészítjük a saját új módszertanunkat, ehhez azért kell majd egy kis idő. Az Atlaszt meg persze csináljuk, amint kész vagyunk a módszertannal.
2025. november
Kész a módszertan. Most már haladnánk az Atlasszal, de sok támadás ért minket. Sajnos nem mindenki ért a projektvezetéshez úgy, mint mi, kötözködnek, hogy miért nem lett semmi eredménye öt év alatt a projektnek. Nevetséges! Módszertani keretek, konszern szintű agilitás, jóváhagyott scope és stratégia: mindezek nélkül nem lehet érdemi munkát végezni! Azért a biztonság kedvéért az a döntés született, hogy átnevezzük a projektet. Az új névre pályázatot írtunk ki, nem szabad elkapkodni a dolgot.
2026. április
Megvan az új név! A projekt neve már nem Atlasz, hanem Mamlasz.
2027. február
A Mamlasz projektben jól haladnak a dolgok. A projektcélokra nem emlékszem, de Balázs állítólag mindent tud, és én bízom benne. Azt hiszem, éppen tervezünk valamit. Vagy újratervezünk. És megint van pogácsa.
2031. október
Szinte hihetetlen, de a Mamlasz projekt első fázisának élesítéséhez érkeztünk! Igaz, csak egy funkció készült el, mert időközben megváltoztak az üzleti prioritások, de mi érezzük, mekkora eredmény ez. Innen már igazán sima ügy lesz a hátralevő néhány funkció.
2031. november
Az első visszajelzések lesújtóak voltak. A rendszer, amit szállítottunk, használhatatlan, mondták. Elavult, ósdi, értelmetlen, mondák. Az arcunkba köptek, a lábukat törölték belénk. De mi nem adjuk fel soha. A visszajelzések alapján áttervezzük a Mamlasz rendszert, és csinálunk egy megvalósíthatósági tanulmányt.
2045. március
Ma bejött egy android, és elkezdte kérdezgetni, mi a feladatom a cégnél. Ideges voltam, de próbáltam világosan válaszolni. Elmondtam neki a Mamlasz projekt történetét, céljait, és hogy éppen újragondoljuk a koncepciót, de jól haladunk, és hamarosan várhatók az első kézzelfogható eredmények.
Az android megértően bólogatott, rám nézett, és kedvesen annyit mondott: "Persze, csinálja csak a koncepciót nyugodtan, ne kapkodjon, ráér."
Egy pillanatig várt, majd felállt, kiment a szobából, szokás szerint kívülről rám zárta az ajtót, én pedig újra belemerültem a projektmunkába.