Sok rossz dolog történik az emberrel a munkahelyén, de mind közül talán a legrosszabb, amikor valami feladatot kapunk, amit konkrétan meg is kell csinálni. Szerencsére kifinomult módszerek tömkelege áll rendelkezésünkre, hogy ezt a szörnyű élményt elkerüljük: ezeknek zanzája a blogunk által összeállított Feladatelkerülési Alapelvek gyűjteménye!
1. Inkább tégy 1000 egységnyi energiát egy feladat elkerülésébe, mint 1 egységnyit a megoldásába! Felelősségre vonni ugyanis csak azért lehet, amit megcsináltál.
2. Mindig kérdőjelezd meg a feladat értelmét. Ne feledd: ha te nem érted, akkor értelmetlen!
3. Legyél dühös, hogy rád akarják bízni a feladatot, hiszen ez nem a te dolgod!
4. Mutasd meg, hogy most nem aktuális a feladat, próbáld meg elérni, hogy tegyétek félre, és vegyétek elő mondjuk majd nyáron! Vagy ha nyár van, akkor télen.
5. Kérdezd meg újra és újra, hogy miért pont neked kell ezt megcsinálni! Emlékeztesd őket a 3-as pontra!
6. Bármilyen sürgős is egy feladat, neked biztosan akad annál sürgősebb dolgod. Sajnáltasd magad, mennyi dolgod van, sorolj fel feladatokat, amik sokkal fontosabbak lennének, mint ez a hülyeség, amit rád akarnak bízni!
7. Ha végképp nem menekülsz, próbálj meg valaki mást is felelősként bevonzani, hátha később rá tudod lőcsölni az egészet!
8. Ha a feladat végleg a tiéd, vállalj be egy csüggesztően távoli határidőt, ameddig talán magától okafogyottá válik a dolog!
9. Kérj tisztázó megbeszéléseket, ahol újra átbeszélitek az egészet, ezzel is időt nyersz, addig sem kell csinálni semmit!
10. Ha pedig minden kötél szakad, és dolgoznod kell, vonj be egy külsős tanácsadót, told rá a feladatot, majd mutogass rá, hogy milyen szart csinált ennyi pénzért!